انجام تحلیل آماری پایان نامه و مقاله

صفر تا 100 انجام تحلیل آماری پایان نامه

آیا انجام تحلیل آماری پایان نامه و مقاله دانشگاهی برای شما دشوار است؟ هزینه انجام تحلیل آماری چقدر خواهد بود؟ تحلیل آماری پایان نامه با spss چگونه است؟ به طور کلی انجام تحلیل‌ های آماری و آنالیز نتایج به دست آمده، جزء اصلی و مهم هر پایان نامه‌ای چه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا خواهد بود. البته این تحلیل‌ ها در هر رشته تحصیلی بر حسب نوع روش‌ های آماری و نرم‌ افزار‌های مورد نیاز تفاوت‌ های خواهند داشت.

در واقع انجام این تحلیل به تأیید یا رد فرضیه پژوهشی محقق کمک می‌ کند. به این نکته توجه داشته باشید که به‌ کارگیری روش‌ های تجزیه و تحلیل داده‌ ها، نیاز به دانش و تخصص کافی در زمینه آمار و ریاضیات و همچنین کار با نرم‌افزار‌های آماری دارد. در این مقاله شما را بیشتر با این موضوع آشنا می‌ کنیم.

منظور از انجام تحلیل آماری چیست؟

به طور کلی پژوهشگران بسیاری در رشته‌ های مختلف و با اهداف گوناگون از علم آمار برای تجزیه و تحلیل داده‌ های پژوهشی و آنالیز نتایج حاصل از آن استفاده می‌کنند. در واقع اعداد و اطلاعات کمی جمع‌ آوری شده از فرضیه‌ های تحقیق با روش‌ های آماری و نرم‌ افزار‌های خاص مورد توصیف و بررسی قرار گرفته و در نهایت یک نتیجه قابل درک برای همه به دست می‌ آید.

از این رو می‌ توان گفت انجام تحلیل آماری با ارائه بینشی دقیق بر اساس شواهد، در هر زمینه پژوهشی، یکی از ارکان اصلی هر پایان نامه یا پروژه دانشجویی خواهد بود. در نهایت به یک گزارش کامل شامل جدول، نمودار و… که داده‌ های آن امکان توصیف را دارند، تحلیل آماری می‌ گویند. برای اطلاع از هزینه انجام تحلیل آماری به‌ خصوص انجام تحلیل فصل 4 پایان نامه در رشته‌ های مختلف با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

برای انجام تحلیل آماری پایان نامه از کدام نرم‌افزار‌ها استفاده می‌کنند؟

یک تجزیه و تحلیل آماری بدون نقص به نرم‌افزار‌های مختلفی نیاز داشته تا الگو‌ها و روابطی را نشان دهد که به آزمون فرضیه‌ ها، توسعه مدل‌ های پیش‌ بینی و شناسایی متغیر‌های تأثیرگذار کمک کند. در یک نگاه کلی می‌توان گفت که بسیاری از پژوهش‌ های علوم انسانی، به‌ صورت تحقیقات کمی هستند. در واقع در این حالت فرضیه محقق، به اعداد قابل فهم تبدیل شده و این عدد در نهایت تأیید یا رد یک فرضیه پژوهشی را نشان می‌ دهد.

در مقابل در برخی دیگر از علوم، تحقیقات به‌ صورت کیفی انجام شده و پژوهشگر در تأیید یا رد فرضیه خود از اعداد و ارقام مختلف استفاده می‌ کند. اما در این مورد، نتیجه به دست آمده از روش مشاهده، فرضیه‌ سازی، استنباط، تحلیل و موارد دیگر تأیید یا رد می‌شود.

از این رو برای توصیف، بررسی و تحلیل آماری تحقیقات کمی نرم‌ افزار‌های مختلفی مانند لیزرل (LISREL)، ایموس (AMOS)، پی ال اس (PLS)، ای ویوز (EVIEWS) و تحلیل آماری پایان نامه با spss در علوم انسانی توسعه یافته‌اند. این نرم‌افزار‌ها در تحلیل داده‌های رشته‌های مختلف علوم انسانی مانند حسابداری، مدیریت، اقتصاد و روانشناسی و زیر شاخه‌ های آن‌ها بسیار کاربرد دارند.

انجام تحلیل آماری پایان نامه و مقاله

انجام تحلیل آماری پایان نامه و مقاله

بررسی هزینه انجام تحلیل آماری

برای انجام تحلیل آماری پایان نامه، باید از همان ابتدا اهداف دقیقی برای خود مشخص کنید تا بتوانید داده‌ های مرتبط را جمع‌ آوری کرده و ابزار‌های تحلیلی و نرم‌افزار‌های مناسبی را انتخاب کنید. البته روش‌ های مختلفی برای تحلیل داده‌ های آماری با توجه به فرضیه تحقیق وجود دارند.

از این رو هزینه انجام تحلیل آماری پایان نامه به نمونه آماری، تعداد فرضیات، سطح علمی پایان نامه و نوع آزمون‌ های آماری بستگی دارد. از طرفی اگر داده‌ های جمع‌ آوری شده توسط پژوهشگر وارد نرم‌افزار نشده باشد نیز هزینه نهایی تحلیل آماری می‌ تواند با توجه به تعداد داده‌ های خام تغییر کند. برای برآورد هزینه دقیق این کار و دریافت نمونه تحلیل پرسشنامه در spss با ما تماس بگیرید.

آزمون‌های موردنیاز انجام تحلیل آماری پایان نامه کدام‌اند؟

تحلیل داده‌ های آماری توسط آزمون‌ های مختلفی انجام شده که بر اساس فرضیات ابتدایی پژوهش انتخاب خواهند شد. در واقع این فرضیات مطرح شده از سوی محقق هستند که تعیین می‌ کنند، داده‌ های نهایی تحقیق از چه روشی مورد بررسی و توصیف قرار گیرند.

برخی از آزمون‌ های آماری مورد استفاده در انجام تحلیل آماری عبارت‌اند از:

  • آزمون کوواریانس چند متغیره و تک‌متغیره
  • آزمون رگرسیون چند متغیره
  • آزمون اکتشافی یا تأییدی
  • آزمون همبستگی پیرسون
  • آزمون معادلات ساختاری در مدل‌یابی
  • آزمون تحلیل مسیر در مدل‌یابی

در نهایت برای برون‌ سپاری انجام تحلیل آماری پایان نامه خود کافی است، بخش‌های فرضیات، جامعه و نمونه، و نوع روش تجزیه و تحلیل را برای ما ارسال کنید.

انجام تحلیل آماری پایان نامه و مقاله

انجام تحلیل آماری پایان نامه و مقاله

سؤالات متداول

برای انجام تحلیل آماری پایان نامه از کدام نرم‌افزار‌ها می‌توان استفاده کرد؟

برای بررسی داده‌ های آماری تحقیقات کمی، می‌توان از نرم‌ افزار‌های لیزرل (LISREL)، ایموس (AMOS)، اس پی اس اس (SPSS)، پی ال اس (PLS) و ای ویوز (EVIEWS) استفاده کرد.

هزینه انجام تحلیل آماری چقدر است؟

به طور کلی قیمت انجام تحلیل آماری پایان نامه به نمونه آماری، تعداد فرضیات، نوع آزمون‌ های آماری، سطح علمی پایان نامه و در نهایت اینکه آیا داده‌های خام وارد نرم‌افزار شده‌اند یا خیر؟ بستگی دارد. برای دریافت مشاوره انجام تحلیل آماری و اطلاع دقیق از هزینه‌ها با شماره‌های سایت تماس بگیرید.

 

سخن آخر

همان‌ طور که به آن اشاره کردیم؛ وارد نمودن اطلاعات، کد بندی و تحلیل آن‌ها، همچنین استفاده از روش‌ های آماری و کار با نرم‌ افزار‌های مختلف نیاز به دانش کافی در زمینه آمار و ریاضیات دارد. از این رو اگر موعد تحویل پایان نامه شما نزدیک بوده و مراحل تحلیل آماری آن هنوز انجام نشده است. اگر دانش کافی در این زمینه ندارید و بخش آماری پایان نامه، شما را به چالش کشیده؛ نگران نباشید به‌ آسانی می‌توانید انجام تحلیل آماری پژوهش خود را به شرکت‌ های با تجربه خدمات آماری بسپارید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

از طرفی برای دریافت مشاوره انجام تحلیل آماری و اطلاع از هزینه انجام تحلیل آماری با دکتر موحد تماس گرفته یا از طریق ارسال فرم سفارش داخل سایت اقدام کنید. شما چه تجربه‌ ای در مورد نرم‌افزار‌های آماری و تحلیل داده‌ها دارید؟